Werkwijze

Weten wat er moet veranderen in je bedrijf, dit objectief kunnen bepalen en er vervolgens mee aan de slag gaan. Hoe pak je dit aan? Laat ons je helpen.

Objectief kijken naar de huidige gang van zaken binnen je bedrijf is al een ding, maar hoe zit het met het daadwerkelijk uitvoeren van alle plannen? Is je toekomstvisie wel realistisch? Zitten je collega’s hier op te wachten? Er zijn veel factoren die bepalen of jouw plan gaat werken. Als je überhaupt een plan hebt. Heb je dit nog niet? Geen ramp, wij wel!

Van een plan naar een prachtig resultaat

Een plan ligt er niet zomaar, dit zou betekenen dat je al precies weet wat het doel is van je plan en waar je op dit moment tegenaan loopt. Dat is nou juist zo complex. Masters in Strategy onderscheidt verschillende fasen waarin we je ondersteuning bieden. Per fase lichten we toe waar we mee aan de slag gaan.

Kijken

Als eerste willen we jou en je bedrijf beter leren kennen. We duiken met elkaar in de cijfers; wat is de omzetprognose, liquiditeit, wat is je groeiverwachting voor het komende jaar? Ook zien we hoe jij je eigen kantoor binnenstapt en iedereen elkaar groet; hoe staan jullie er intern voor met elkaar?

Denken

Aan de hand van deze input gaan we aan de slag met een plan van aanpak. Hierin nemen we alle factoren mee om een gezonde toekomstvisie te kunnen creëren. Dit plan van aanpak is gericht op zowel sales-, marketing als bedrijfskundige aspecten.

Doen

Strategische plannen zijn er massaal, overal op internet kun je lezen hoe je dit kunt uitschrijven. Maar wie gaat dit plan uitvoeren? Dit is vaak “iets” wat blijft liggen en dit verandert vervolgens in een “probleem”. Met onze Masters gaat dit niet gebeuren. We stropen samen de mouwen op en halen alles uit de kast om de strategie uit te voeren. Plannen zijn er tenslotte om te maken  en om er daadwerkelijk mee aan de slag te gaan.

De 12 bouwstenen voor je bedrijf

Wat er voor strategie op tafel komt, hangt volledig af van waar de pijnpunten zich in jouw bedrijf bevinden. We bekijken wat er noodzakelijk is om groei te realiseren. Of de focus nu ligt op een verhoging van winst, een betere interne samenwerking of een professionaliseringsslag met behulp van gerichte trainingen, we gaan dit samen regelen. Hierbij gaan we aan de slag met de 12 bouwstenen voor je bedrijf:

  • Structuur
  • Verdienmodel
  • Focus
  • Strategie
  • Planning
  • Mindset
  • Marketing
  • Online/offline balans
  • Communicatie
  • Sales
  • Meten/monitoren
  • Koers

Dan heb je vast nog wat vragen over wie wij precies zijn. Logisch! Kom daarom kennis met ons maken.

Stuur je vraag op of doe
een belletje voor een vrijblijvend gesprek.